Vračilo blaga

VRAČILO BLAGA

Kupec (navedeno velja izključno za fizične osebe, ki pridobijo blago za namene izven svoje pridobitne dejavnosti) ima pravico, da v štirinajstih (14) dneh po prevzemu blaga odstopi od pogodbe brez kakršnekoli odškodnine, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. O nameravanem vračilu mora kupec obvestiti prodajalca, najkasneje v 14-ih dneh od prejetja blaga, in sicer po pošti ali na kontaktni elektronski naslov: info@sefic.si. Kupec je dolžen podjetju vrniti ali izročiti blago nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po pisnem obvestilu o odstopu od pogodbe. Šteje se, da potrošnik pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo.

Vrnitev prejetega blaga v 14-ih dneh po prejetju brez predhodnega pisnega obvestila se prav tako šteje za odstop od nakupa. Potrošnik v zvezi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga, razen, če te stroške krije podjetje ali če podjetje predhodno ne seznani potrošnika, da ga bremeni ta strošek. Priložen mora biti račun. Edini strošek, ki ob vračilu bremeni kupca je strošek vračila blaga.

Obrazec za odstop od pogodbe je na voljo tukaj

Kupec nima pravice do odstopa od pogodbe v naslednjih primerih:

  • pri pogodbah o blagu ali storitvah, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera podjetje nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe
  • pri pogodbah o blagu, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;
  • pri pogodbah o dobavi zapečatenih avdio- ali videoposnetkov in računalniških programov, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat
  • pri pogodbah o dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat
  • blago, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti;
  • digitalne vsebine, ki se ne dostavijo na otipljivem nosilcu podatkov, če se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo.

Prav tako je treba vedeti, da sklenitev pogodbe na daljavo kupcu ne daje več pravic, kot sklenitev pogodbe na klasičen način (to je z obiskom v prodajalni). Tako kupec ne more in ne sme prejeto blago neovirano uporabljati do odstopa od pogodbe, saj tukaj ne gre za nakup na pokušnjo, kjer je preizkus blaga pogoj za ohranitev pogodbe v veljavi. Kupec tako sme opraviti ogled in preizkus prejetega blaga zgolj v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in kot je to običajno v prodajalnah. Pravica do odstopa od pogodbe ne daje kupcu nobene pravice več, pač pa samo možnost, da tudi po tem, ko že prejme blago, ponovno premisli svojo odločitev o nakupu in v primeru, da je bila ta odločitev prenagljena, spremeni svojo odločitev in odstopi od pogodbe.

Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.

Pri spletnem nakupu si izdelkov pred nakupom ni možno fizično ogledati, zato ima kupec znotraj zakonskih okvirov možnost odstopa od pogodbe. Ker želimo, da to lahko opravite kar čim hitreje in brez zapletov, smo pripravili kratek seznam, na kaj je treba biti pozoren pri nakupu na daljavo:

  • previdno odprite embalažo in jo hranite v nespremenjenem stanju, dokler niste v celoti prepričani, da je izdelek ustrezen,
  • če izdelek vrnete osebno na poslovno enoto podjetja Šefic Anton s.p.., Dolenjska cesta 142, 1000 Ljubljana, dajte izdelek na vpogled referentu,
  • pri rokovanju z izdelkom lahko pride do poškodb in prask, predvsem izdelkov, ki imajo lakirane črne površine
  • nepazljivo odstranjevanje zaščitnih folij in materialov lahko povzroči poškodbe na izdelku (temne lakirane površine),
  • vidne sledi uporabe (prah, dlake, praske, madeži, umazanija) niso primerne za odstop od pogodbe
  • vidne sledi montaže ali uporabe so poškodbe, ki nastanejo pri vgradnji aparatov ali uporabe. Ne uporabljajte aparatov dokler niste prepričani, da ustrezajo vašim zahtevam,

Možnost odstopa od pogodbe je namenjena temu, da izdelek lahko odprete, pregledate in če vam ne ustreza, ali pa so bila vaša pričakovanja drugačna, odstopite od nakupa. Vsako preizkušanje, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, kupec pa v skladu z osmim odstavkom 43d. člena Zakona o varstvu potrošnikov odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebna za ugotovitev narave, lastnosti ter delovanja blaga.

Pri odstopu od pogodbe, kjer je bila ob nakupu koriščena promokoda, se ta sredstva upoštevajo kot znižanje končne cene in se uporabniku ne vrnejo. Na TRR uporabnika ali drugo plačilno sredstvo, v kolikor to izrecno zahteva uporabnik, se vrne le vplačani znesek. Darilni bon se pri odstopu od pogodbe upošteva kot plačilno sredstvo in se znesek prav tako vrne uporabniku.

Šefic Anton s.p. kupcu, ki odstopi od pogodbe, vrne vsa prejeta plačila. Denar se mu vrne, najkasneje v 14 dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe. Prodajalec vrne prejeta plačila kupcu z enakim plačilnim sredstvom kot ga je uporabil potrošnik, razen če je kupec izrecno zahteval drugega plačilnega sredstva in če kupec zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.

Pravico do vračila kupnine, garancije, stvarnih napak in nepravilno opravljenih storitev natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov (neuradno prečiščeno besedilo).